Minulla oli tuossa jokin aika sitten eräällä palstalla ilmoitus, että etsin kaveria, jonka kanssa voisi kirjoitella sähköpostitse, oikeilla kirjeillä tai jutella mesen välityksellä. Iällä ja sukupuollella ei ollut niinkään suurta merkitystä, kunhan on tavallinen ihminen, jonka kanssa voi kirjotella aiheesta kuin aiheesta ja mieluiten suomenkielellä (kun itse en muita kieliä hallitse juuri lainkaan). Vastauksia tuli tusinan verran, pääsääntöisesti miehiltä. Kaikki vastaukset olivat ihan asiallisia, joten päätin vasta kaikille. Muutaman sähköpostivietin jälkeen juttelin etään kaverin kanssa mesessä. Seuraavana päivänä muutama sana vaihdettiin uudelleen mesessä, niin tämä mies alkoi "muruttelemaan" minua. Se särähti tosi pahasti korvaani. Siinä vaiheessa olemme tieneet toistemme olemassaolosta viikon verran ja olemme nähneet toisemme vaan valokuvissa.

Oli ihan pakko sanoa, ettei sillä miehellä ole mitään syytä "murutella" minua. tämän miehen mielestä me jo seurusteltiin, kun oltiin lähetelty toisillemme 4 - 5 sähköpostia ja yhteensä juteltu mesessä kolme varttia. HEI HALOO?  Vajaan viikon nettituttavuuden jälkeen ei mielestäni vielä seurustella. Netti seurusteluunkin tarvitaan pikkasen pitempi "sude", ennekuin voi edes siihen suuntaan vihjaista. Minun mielestä minun ja sen miehen tuttavuus ei ole ollut lähelläkään seurustelemista. Olin kyllä maininnut hänelle jo aikaisemmin, ettei hän ole ainut jolle olen vastannut, eikä ole ainut mies puolinen, jonka kanssa olen ilmoitukseni jälkeen jutellut mesessä. Tässä "murutteluvaiheessa" tämä mies alkoi vaatimaan, etten saa vastata enää kellekään miehelle ja niille joille olen jo vastannut, niin minun täytyy lopettaa heti välittömästi.

Sanoin tälle miehelle, etten todellakaan seurustele hänen kanssaan, enkä katkaise yhteenkään kirjekaveriin kirjoittelusuhdetta. Sen jälkeen sain kuulla olevani jakorasia, siis huora. Useimpien pitäisi tietää se, että huora tienaa sillä kyseisellä tavalla. Mutta mie en tienaa, enkä ole piiiitkäääään aikaan harrastanut seksiä. Se näköjän tekee naisesta huoran, kun kirjoittelee kirjeitä ja sähköposteja useamman miehen kans. Ihmettelen vaan, etteikö miehillä (ei saa yleistää) ole muuta keinoa haukkua ja aliarvioida naista kuin haukkumalla huoraksi? Mies päätti katkaista "seurustelusuhteemme"! Hyvä niin. Tuon episodin jälkeen en kyllä kaipaa tuollaisen miehen seuraa, en edes sähkpöstin välityksellä! Tuollaista käytöstä olisin odottanut teini-ikäiseltä, mutta en sentään yli kolmikymppiseltä!

Onko minussa jotain vikaa, kun en ymmärrä, että viikon kirjoittelu jo merkitsee seurustelusuhdetta? Olenko niin sinisilmäinen, että luulen, että miehen kanssa voi jutella ja kirjoitella ilman taka-ajatuksia? Itse kyllä olen huomannut pystyväni keskustelemaan monenkin miehen kanssa ilman taka-ajatuksia. Kuinka monen sähköpostin jälkeen seurustelu alkaa? Toivottavasti joku osaisi vasta tuohon kysymykseen.